Automatyzacja procesów programowych i naborów – szybciej, prościej, bez błędów. Radykalne skrócenie czasu pracy przy przygotowaniu semestru: tworzenie naborów, definiowanie wymagań programowych i kompletowanie struktur przedmiotów – wszystko z jednego ekranu.
Kluczowe możliwości modułu
Kompleksowe tworzenie struktur programowych
Przedmioty bazowe, przedmioty w cyklu, zajęcia i protokoły ocen – twórz i przeglądaj powiązania w jednym miejscu.
Masowe generowanie przedmiotów
Generuj przedmioty w cyklu, struktury zajęć i protokoły jednym kliknięciem – koniec ręcznego wprowadzania co nabór.
Praca z naborami i wymaganiami
Definiuj nabory, wymagania przedmiotowe i synchronizuj struktury – kopiuj wymagania między naborami.
Kreator grup dziekańskich – kompletna automatyzacja
Na podstawie wymagań przedmiotowych programu studiów oraz listy studentów zapisanych na etap programu w danym cyklu, system jednym kliknięciem oraz masowo wykonuje następujące operacje dla wszystkich studentów i wszystkich przedmiotów wynikających z programu studiów:
1
Dzieli studentów na grupy dziekańskie zgodnie z limitami miejsc oraz zasadami programu studiów.
2
Tworzy i kompletuje grupy zajęciowe (wykłady, ćwiczenia, laboratoria) oraz automatycznie przypisuje do nich studentów.
3
Masowo zapisuje studentów do grupy zajęciowych na wszystkie przedmioty wynikające z wymagań przedmiotowych programu studiów dla danego naboru.
4
Automatycznie podpina każdy przedmiot pod etap programu studiów studentasystem podpina przedmioty wynikające z wymagań przedmiotowych.
5
Generuje raport kontrolnyobejmujący np. kolizje, nierozliczenie studenta z poprzedniego semestru, brak kompletnych danych.
Korzyści operacyjne
Pełna automatyzacja zapisów i generowania struktur programowych.
Redukcja błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych.
Szybkie powtarzanie procesu przygotowania semestru w kolejnych cyklach.
Raporty pozwalające natychmiast wykrywać kolizje, braki miejsc oraz niespójności danych.
Stała spójność struktur: przedmiot → zajęcia → protokoły → grupa → student → etap.
Odciążenie dziekanatu i działów dydaktycznych dzięki masowym operacjom „jednym kliknięciem”.
Zwiększenie transparentności procesu – wszystkie operacje widoczne są w podsumowaniach i raportach kontrolnych.
Znaczne skrócenie czasu przygotowania semestru dzięki reużyciu struktur i wymagań między naborami.
Zmniejszenie liczby zgłoszeń od studentów dotyczących błędnych zapisów i kolizji.
Możliwość analizy obciążeń grup i wykrywania nadmiernego lub niewystarczającego obłożenia.
Dlaczego Moduł Automatyzacje?
⏱ Radykalne skrócenie czasu przygotowania semestru
Czynności, które zajmowały tygodnie – teraz wykonasz w kilka godzin.
🔁 Eliminacja ręcznego wprowadzania
System wykonuje żmudne operacje za pracownika, minimalizując błędy.
✔ Spójność danych
Kompletne powiązania: przedmiot → zajęcia → protokoły → grupa → student → etap.
📊 Pełne raportowanie
Natychmiastowe raporty o kolizjach i brakach pozwalają podejmować szybkie decyzje.
Dla kogo?
Działy dydaktyki
Wsparcie w definiowaniu struktur i wymagań.
Dziekanaty
Szybkie zapisy i kontrola
Działy planowania
Automatyczne grupy i kontrola kolizji.
Zespoły semestralne
Szybsze przygotowanie semestru i powtarzalność procesów.
Co zyskuje uczelnia?
Do 80% mniej pracy ręcznej przy przygotowaniu semestru.
Eliminacja błędów powtarzalnych.
Szybszy start semestru i lepsza organizacja grup.
Pełna automatyzacja procesów powiązanych z USOS PLUS.
Chcesz zobaczyć Moduł USOS PLUS w działaniu?
Umów indywidualne demo dopasowane do Twojej uczelni.
FAQ
Czy moduł działa z USOSweb i USOSadm?
Tak – moduł USOS PLUS współpracuje z USOSadm i USOSweb, synchronizując struktury i dane.
Jak wygląda wdrożenie?
Etapowe: analiza, konfiguracja adapterów, migracja danych, szkolenia i wsparcie powdrożeniowe.
Czy jest środowisko demo?
Tak – oferujemy środowisko testowe i symulacje procesu semestralnego.
Specyfikacja techniczna i funkcjonalność
Specyfikacja funkcjonalna
System umożliwia wyświetlanie kartoteki studenta, zawierającej informacje: program studiów, etap programu studiów, data rozpoczęcia studiów, cykl rozpoczęcia studiów, etapy studiów wraz ze statusem ich zaliczenia, cykl realizacji poszczególnych etapów studiów.
System umożliwia zapewniać możliwość wyświetlania listy przedmiotów realizowanych przez studenta, z podziałem na etapy programu studiów, wraz z informacjami: typ zajęć, liczba punktów ECTS, prowadzący, status zaliczenia przedmiotu, uzyskana ocena, typ protokołu.
System umożliwia umożliwiać wyświetlanie listy grup dziekańskich, do których został przypisany student.
System umożliwia umożliwiać wyświetlanie w kartotece studenta jego danych osobowych.
System posiada automatycznie pobierać dane studentów z systemu USOS.
System posiada pobierać utworzone programy studiów z systemu USOS.
System umożliwia umożliwiać utworzenie naboru do programu studiów wraz z określeniem jego cyklu dydaktycznego.
System posiada umożliwiać definiowanie wymagań przedmiotowych z podziałem na etapy programu studiów dla wybranego naboru do programu studiów.
System posiada zapewniać możliwość utworzenia wymagania przedmiotowego z opcją: wskazania istniejącego lub utworzenia nowego przedmiotu bazowego, określenia liczby punktów ECTS, wskazania typów zajęć do realizacji, podania liczby godzin zajęć, wskazania typu protokołu. Funkcjonalność ta musi być realizowana w całości na jednym ekranie.
System umożliwia umożliwiać utworzenie przedmiotu bazowego na ekranie tworzenia wymagania przedmiotowego, bez konieczności przełączania się na inny ekran. System umożliwia proponować symbol przedmiotu bazowego na podstawie wprowadzonej nazwy zgodny z zasadami uczelni.
System posiada umożliwiać wyświetlanie wszystkich zdefiniowanych wymagań przedmiotowych dla wybranego naboru do programu studiów w jednym miejscu, z podziałem na etapy programu studiów, wraz z możliwością wyświetlenia łącznej liczby godzin zajęć oraz punktów ECTS do zdobycia.
System umożliwia umożliwiać definiowanie wymagań specjalnościowych i specjalizacyjnych na odrębnej liście od wymagań podstawowych.
System posiada umożliwiać pobranie raportu w formacie .pdf lub Excel zawierającego zdefiniowane wymagania przedmiotowe dla wybranego programu studiów oraz bezpośredni wydruk raportu.
System posiada umożliwiać zdefiniowanie wymagań punktowych dla poszczególnych etapów programu studiów w ramach wybranego naboru, z możliwością wprowadzenia liczby punktów ECTS wymaganych do zaliczenia oraz liczby punktów ECTS wymaganych do spełnienia warunku.
System posiada umożliwiać skopiowanie naboru do programu studiów wraz z przypisanymi wymaganiami przedmiotowymi i punktowymi, bez konieczności ponownego definiowania wymagań.
System posiada umożliwiać masowe i automatyczne utworzenie wszystkich przedmiotów w cyklu na podstawie zdefiniowanych wymagań przedmiotowych dla wybranego naboru (przedmioty w cyklu, wymagania punktowe przedmiotu bazowego, typy zajęć przedmiotu w cyklu).
System posiada zasilać system USOS utworzonymi przedmiotami bazowymi, przedmiotami w cyklu, wraz z przypisanymi wymaganiami punktowymi i typami zajęć.
System umożliwia przeglądanie grup dziekańskich w postaci “listy” lub “drzewka”.
Grupa dziekańska musi posiadać swój symbol, nazwę, typ zajęć, cykl dydaktyczny, jednostkę organizacyjną, numer grupy w ramach danego typu zajęć oraz opcjonalnie program studiów.
System zapewnia możliwość utworzenia grup dziekańskich za pomocą kreatora grup.
Kreator grup musi umożliwiać określenie przez użytkownika liczby tworzonych grup, wraz z możliwością wyboru sposobu przydziału studentów do grup oraz automatycznego wyliczenia maksymalnej liczby studentów w grupie.
System posiada tworzyć grupy dziekańskie z podziałem na typ zajęć (np. grupa wykładowa lub ćwiczeniowa).
System posiada realizować automatyczny przydział studentów z programu studiów do odpowiednich grup dziekańskich, bez konieczności ręcznej interwencji użytkownika.
System posiada umożliwiać automatyczne tworzenie grup dziekańskich na podstawie liczby studentów przypisanych do określonego programu studiów, etapu programu oraz naboru.
System posiada umożliwiać wyświetlenie szczegółów grupy dziekańskiej, wraz z listą przypisanych do niej studentów oraz listą grup zajęciowych, do których grupa dziekańska została podpięta.
System posiada umożliwiać zapisanie grupy dziekańskiej na zajęcia. Funkcjonalność ta musi automatycznie utworzyć przedmioty w cyklu oraz ich wymagania punktowe, utworzyć typy zajęciowe oraz grupy zajęciowe, utworzyć protokoły ocen, zapisać studentów do grup zajęciowych i przypiąć przedmioty do etapów programu studiów studenta (jednym kliknięciem dla wszystkich wymagań z tym samym typem zajęć).
System posiada umożliwiać masowe przypięcie przedmiotu w cyklu do etapu programu studiów studenta dla całej grupy dziekańskiej.
System posiada umożliwiać użytkownikowi podczas zapisywania grupy dziekańskiej do grupy zajęciowej wskazanie, czy ma zostać wykonane przypięcie przedmiotu do etapu programu studiów.
System, w ramach funkcji automatycznego tworzenia grup dziekańskich, musi umożliwiać automatyczne zapisanie studentów na zajęcia oraz przypięcie ich do odpowiedniego etapu programu studiów.
System umożliwia wyeksportowania listy studentów zapisanej grupy dziekańskiej lub zajęciowej do pliku .pdf lub excel oraz wydruk listy bez konieczności zapisywania pliku.
System posiada zasilać system USOS danymi obejmującymi: utworzone przedmioty w cyklu, typy zajęć przedmiotu w cyklu, grupy zajęciowe, zapisy studentów do grup zajęciowych, przypięcie przedmiotów do etapów programu studiów.
System umożliwia przeglądanie listy protokołów ocen wraz z informacjami takimi jak: przedmiot bazowy; typ zajęć; cykl dydaktyczny; typ protokołu; typ oceny; termin zwrotu.
System umożliwia masowe wygenerowanie protokółów ocen do utworzonych przedmiotów w cyklu na podstawie wymagań przedmiotowych.
System umożliwia masowe utworzenie terminu zwrotu protokołu wraz z określeniem numeru terminu i daty zwrotu oraz wyświetlanie podsumowania utworzonych terminów protokołu dla przedmiotów.
System posiada automatycznie zasilać system USOS utworzonymi protokołami ocen do przedmiotów w cyklu wraz z odpowiednim typem protokołu i terminami zwrotów.