- Monitorowanie procesu nabywania zbiorów bibliotecznych: zakupy, wymiany, darowizny, publikacje własne.
- Zgodny z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych.
- Planowanie zakupów
- Prowadzenie gromadzenia czasopism
- Prowadzenie zakupów zbiorów nieewidencjonowanych
- Rozbudowane statystyki
- Zgodny z MARC 21
- Obsługuje API Biblioteki Narodowej
- Obsługuje protokół Z 39.50
- Pobieranie opisów z WorldCat, Biblioteki Kongresu
- Zarządzenie wyglądem katalogu i zakres prezentowanych danych do potrzeb swoich użytkowników.
- Udostępnianie zbiorów w wypożyczalni, czytelniach.
- Zarządzanie miejscami do pracy w czytelniach przez usługę rezerwacji miejsca.
- Integracja z systemami dziekanatowymi (USOS, BAZUS, PCG, nDziekanat)
- Obsługa wypożyczalni międzybibliotecznej
- Obsługa „obiegówki”
- Obsługa zamówienia na reprodukcje.
- Newsletter.
- Wiadomości do użytkowników.
- Tworzenie i zarządzanie planami pracy zespołów digitalizacji
- Definiowanie i zarządzanie procesami pracy instytucji
- Tworzenie rozbudowanych raportów i statystyk
- Zarządzanie informacjami o strukturach w instytucji
- Nadawanie prawa dostępu dla pracowników do poszczególnych modułów
- Tworzenie schematów baz danych
- Zarządzanie wyglądem katalogu internetowego i zakresem prezentowanych metadanych w ramach instytucji.
Wyszukiwanie podstawowe pomaga użytkownikom w nawigacji w bibliotece poprzez:
- Dynamiczne podpowiedzi w polu wyszukiwania: Podczas wpisywania treści do wyszukiwarki system będzie wyświetlać dynamiczne podpowiedzi, sugerując najczęściej wyszukiwane hasła dla danego prefiksu. Ułatwi to użytkownikom szybkie i łatwe odnalezienie szukanych materiałów.
- Korektę błędów literowych: System będzie automatycznie korygować błędy literowe w zapytaniach wyszukiwania, co pozwoli użytkownikom na odnalezienie szukanych materiałów nawet wtedy, gdy popełnią oni drobne błędy w pisowni.
Oprócz podstawowych funkcji wyszukiwania, system oferuje:
- Możliwość pobierania opisów publikacji w plikach
Użytkownicy będą mogli pobierać opisy publikacji w plikach w różnych formatach, m.in.: CSV, RDF, RIS, BIBTEX. Ułatwi to im dalsze przetwarzanie i analizę danych.
- Tworzenie kolekcji prywatnych
Zalogowani użytkownicy będą mogli tworzyć kolekcje prywatne publikacji, co pozwoli im na łatwe gromadzenie i zarządzanie materiałami, które są dla nich ważne.
- Dodawanie notatek do plików załączonych do publikacji
Użytkownicy będą mogli dodawać notatki do plików załączonych do publikacji, co pozwoli im na zapisywanie swoich uwag i spostrzeżeń na temat danego materiału.
- Prezentacja zasobu w formie linii czasu
Biblioteka Cyfrowa umożliwi prezentowanie zasobu w formie linii czasu, co ułatwi użytkownikom śledzenie rozwoju danego tematu na przestrzeni lat.
- Dostępność materiałów edukacyjnych:
- Udostępnienie podręczników w formacie tekstu z warstwą tekstową.
- Indeksowanie pełnotekstowe zbiorów zawartych w bibliotece, pozwalające na szersze udostępnienie materiałów dla osób potrzebujących.
- Dostęp do zasobów biblioteki cyfrowej z zasobami w językach angielskim i ukraińskim.
- Możliwość przechowywania zasobów w chmurze.
- Inteligentna wyszukiwarka:
Narzędzie zbudowane oparte na narzędziach sztucznej inteligencji pozwalające na przeszukiwanie zbiorów w inteligentny sposób i sprofilowany na indywidualne potrzeby użytkownika.
- Dostęp za pomocą przeglądarki internetowej
Użytkownicy mogą korzystać z zasobów biblioteki z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
- Możliwość wypożyczeń zewnętrznych
Studenci z niepełnosprawnościami mogą wypożyczać zdigitalizowane materiały do nauki poza biblioteką.
Analiza wielowymiarowa zasobów
- System umożliwia analizę danych o użytkowaniu zasobów, co pozwala na identyfikację najpopularniejszych materiałów i dostosowanie oferty biblioteki do potrzeb studentów.
- Repozytorium cyfrowe